תזונה בריאה



טיפים לפסח
אני רואה בפסח הזדמנות כפולה לאכילה בריאה לנקות את הגוף למרות שבמהלך השנה גם רצוי שלא  נאכל בצקים,מאפים ולחמים ואם כן בכמות מועטה בלבד.
מאז לימודי הנטורופתיה זה שנים רבות, אני מקפידה להתחיל ניקוי רעלים דווקא בפסח .אם אני מתארחת, "אסור לי" לאכול את רוב המאכלים המוצעים וכך אני חוסכת מעצמי קילוגרמים מיותרים ולרוב לא בריאים וגם מקל עלי את ההתמודדות האישית שלי.
אני אוהבת במיוחד תכנית לניקוי של 28 יום שמכילה תפריט טעים ומגוון עם מתכונים שמתאימים לכל השנה ולא רק בזמן ניקוי רעלים.
תוכלו למצוא מתכונים לתכנית 
לנקוי רעלים 
אני ממליצה לקרוא ל
פני כן ולקחת ברצינות את התמיכה בכבד בזמן ניקוי
הנטורופתית שבי ממליצה לנצל זאת דווקא לחפש תחליפים בריאים ולא חלופות כמו מצה מטוגנת וכדומהאז זה הזמן להמנע מהקמחים השונים ואף לנקות את הגוף, הרי האביב היא תקופת התנקות ! ויש לנו שפע של מזונות בריאים וכך גם קל יותר להמשיך הרגל בריא.
הטיפ המדליק!
למי שמחפש תחליף לכריך, ממליצה מאוד ולא רק בפסח (לא מתאים למי שעושה נקוי רעלים) , לאכול קציצות קינואה או כוסמת אשר ניתן להכין מהן כמות גדולה ולהקפיא חלק. הן טעימות ובריאות  וניתן לשלב בהן ירקות מסוגים שונים לפי העדפותיכם. החביבות עלי הן שילוב של כרישה וגזר או של פטריות טריות ובצל או של עלי מנגולד ובצל. אפשר גם לגוון בתיבול ולאוסיף להן גרעיניי חמניות או דלעת וגם אפשר לא לאוסיף להם מלח ולשלב צימוקים וכך מתקבלות קציצות מתוקות. זהו גם רעיון מצוין לקחת לעבודה , לבית הספר או לטיול.
ניתן לבשל את הקינואה או את הכוסמת "רגיל" ואז להוסיף ביצים, ירקות לפי העדפה אך הרבה, קצוצים או מגורדים שעברו אדוי עם מעט שמן קוקוס או זית ותבלינים. אם נראה לך שיצא מעט נוזלי, תוכלי להוסיף מעט קמח תירס גס (לא קורנפלור) או קמח חומוס. להכין לביבות ולהכניס לתנור על נייר אפיה. למי שמוכן להתאמץ קצת יותר, מומלץ להשרות ללילה את הקינואה או את הכוסמת ולאחר סינון ושטיפה, להשאיר במסננת מכוסה עם בד מכותנה למספר שעות נוסף לשם תחילת הנבטה וכך נגדיל את הערך התזונתי שלהן.
חשוב ביותר לזכור שאכילת ירקות איכותיים רבים ומגוונים הוא הבסיס לבריאות טובה שכן מספקים לנו יחד עם 2-3 פרות ביום את הויטמינים, מינרלים ואנזימים שדרושים לנו לתפקודי הגוף הרבים כולל המוח!
בתיאבון!