תזונה יומית מאוזנת ובריאה

רצוי להימנע מההרגלים הבאים:

אכילה בזמנים בלתי קבועים
שינוי מתמשך בזמני הארוחות גורם להפרשה בלתי סדירה של מיצי עיכול, פעילות מעיים בלתי סדירה, וכן הפרעה בקליטת האנרגיה מהמזון.
אכילה בשעות ערב מאוחרות
אכילה מאוחרת גורמת לעיכול עצל, וכתוצאה מכך להפרעות בחילוף-החומרים, והצטברות של טוקסינים (רעלנים) בדם. בשעות הערב מערכות הגוף עייפות וזקוקות למנוחת הלילה. כאשר מעמיסים ארוחה כבדה בשעות כאלה, גורמים להחלשה של מערכת העיכול, וכתוצאה מכך למחלות.
כמויות מזון בלתי סבירות
אכילה של כמויות מזון גדולות לעיתים קרובות, גורמת לעומס רב על מערכת העיכול, להשמנה מרובה ולחילוף חומרים בלתי תקין. גם ההיפך הוא נכון. אכילה מועטה מדי למשך זמן ארוך גורמת למחסור ולתת-תזונה. אכילה של כמויות מזון משתנות בצורה מוגזמת, כגון ארוחות דשנות וכבדות משך תקופה מסוימת, ובתקופה אחרת אכילה של כמויות מזון קטנות מדי, יוצרת גם היא הפרעות בסיסיות בתפקוד מערכת העיכול.
נשנוש
כרסום מתמיד ואכילה "מנשנשת" בין הארוחות, גם היא הרגל מגונה הגורם להתשת מערכת העיכול ולהפרעה בחילוף החומרים.
מהירות
אכילה מהירה ובליעת מזון טרם היותו לעוס היטב גורמת לעיכול חלקי של המזון, בעיקר מזון עמילני. כמו כן לעיסה יסודית של המזון גורמת לריכוכו ולהכנתו לעיכול קל יותר בקיבה ובמעיים. על כן, חשוב ללעוס ולבלוע במתינות והיטב, ורצוי שלא למהר ולסיים את הארוחה בנינוחות. 
עייפות
במצב של עייפות רבה הקיבה חלשה מכדי לבצע את מטלת העיכול כהלכה. אכילה במצב זה גורמת לעיכול גרוע של המזון. במצב של עייפות עדיף לאכול מעט מאוד, ואוכל קל לעיכול. לצורך פעילות העיכול, הגוף מפנה אנרגיה רבה ממאגרים הקיימים בו ובמצבי עייפות, אין כאלה. 
רוגז ועצבנות
מאותה סיבה רצוי להימנע מארוחה במצב של רוגז ועצבנות.  מצבים של רוגז, מתח ועצבנות משבשים את זרימת האנרגיה בגוף. לכן הגוף אינו  יכול להפנות בחופשיות אנרגיה לצרכי מערכת העיכול. אכילה רבה במצבים של רוגז תגרום בסופו של דבר לפגיעה חמורה במערכת העיכול.
עבודה
מסיבות אלו רצוי לא לאכול בזמן עבודה. עבודה פיזית ו/או  מנטלית, זו גם זו דורשת את מירב משאבי האנרגיה של הגוף.  רצוי לערוך הפסקת ארוחה מסודרת, וגם לאחר הארוחה לנוח כ - 30 דקות בטרם ממשיכים את העבודה. אכילה קלה, אינה מהווה מעמסת יתר על מערכת העיכול.
אחסון ושמירה
דגנים וקטניות רצוי לשמור במקום קריר ויבש, רצוי בצנצנות זכוכית סגורות היטב. בתוך הצנצנת הוסיפו עלי דפנה אשר יעילים בהרחקת מזיקים.
גם זרעים, אגוזים ופירות יבשים רצוי לשמור בצנצנות ובמקרר

 המלצות ! ! !
כדאי להוסיף שמן זית בבישול רק לאחר שהכלי חם, בצורה זו שמן הזית לא יתחמם יותר מדי וכך לא נאבד את ערכיו התזונתיים החשובים!
לבישול רצוי להשתמש בשמן קוקוס
לנשים ולמי שמרגיש שקר לו ,  מומלץ בחום על מזונות מחממים.
לבשל בתוספת שורש זנגביל (עדיף מיובש) וכורכום. מומלץ בעיקר עם שעועית שחורה, שעועית אזוקי, עדשים. - להוסיף לאוכל או לתה קינמון, ציפורן, בזיליקום, רוזמרין.
דגנים וזרעים: שיבולת שועל, קינואה,לאורז, זרעי חמנייה ושומשום לא קלויים, אגוזי מלך, צנוברים, שומר, שמיר, כמון, קצח, חרובים, אורז בכלל ואורז מתוק בפרט, תירס, בורגול, שיפון. הדגנים המצוינים כאן הם נייטרלים. שאר הדגנים הם מקררים והשימוש בהם צריך להיות מזערי.
זנגביל ופלפל שחור גרוס טרי מזרעים שלמים הם מחממים ומעודדים זרימה, מחזקים את מערכת העיכול .להוסיף לכל ארוחה.
זרעי חרדל: מחממים ומעודדים זרימה. מחממים את מערכת העיכול ומשפרים את יעילותה. ממיסים ליחה.
פירות וירקות: פטרוזיליה, זרעי חרדל מונבטים, גזר לבן, דלעת, בטטה, בצל, כרישה, עירית, שום, דובדבנים, תמרים, קליפות הדרים.
ניתן להמתיק את המאכלים במולסה, סטיביה או סירופ אורז, להשיג בחנויות טבע, אך להשתמש בכמויות קטנות (כפית)